Zwiększ swoją sprzedaż przez content marketing

content marketing

Content marketing jest procesem marketingowym i biznesowym. Służy do tworzenia i dystrybucji odpowiednich i cennych treści w celu przyciągnięcia, pozyskania i zaangażowania jasno określonej i zrozumiałej grupy docelowej. Dzięki temu stymuluje zyskowne działania klientów.

Content marketing dla małych firm staje się łatwiejszy, gdy masz strategię odzwierciedlającą ogólną wizję. Zapewnia on pewien sposób przeprowadzenia kampanii – od tworzenia treści, przez publikowanie, aż po promocję.

Daj znać potencjalnym klientom o twojej firmie!

Pierwszym krokiem do zwiększenia sprzedaży dzięki zawartości jest po prostu uświadomienie potencjalnym klientom, że twoja firma istnieje. Zamiast czekać, aż firmy dotrą do nich z reklamami, ludzie aktywnie szukają firm spełniających ich potrzeby. W większości przypadków zaczynają się od wyszukiwarek takich jak Google. Przyda się tu dobrze wypozycjonowana strona. Dobrze sprawdzają się do tego linkbuilding, czyli wstawianie odnośników do twojej strony na innych portalach. Można to osiągnąć między innymi dzięki artykułom sponsorowanym, lub mediom społecznościowym. Dodatkowo gdy tworzysz treść dla odbiorców i optymalizujesz ją pod kątem słów kluczowych, których używają w wyszukiwarkach, zwiększasz swoje szanse na pojawienie się w wynikach.

Stwórz opisy produktów i usług

Dzisiaj, zanim klient przyjdzie kupić twój produkt, już wie, czego chce. Może to utrudnić firmie sprzedaż lub sprzedaż, a co gorsza – utratę klienta na rzecz konkurencji. Jeśli tworzysz  content marketing w celu informowania i angażowania odbiorców o to, co najlepiej odpowiada ich potrzebom i co masz do zaoferowania, aby zaspokoić te potrzeby. Krótko mówiąc, tworzenie treści, które informują potencjalnych klientów, którzy wciąż szukają tego, czego potrzebują, pozwala kontrolować rozmowę i zwiększać zaangażowanie. Zwiększenie liczby konwersji potencjalnych klientów poprzez tworzenie angażujących treści ostatecznie kończy się zwiększoną sprzedażą. Dzieje się tak ponieważ możesz poprowadzić ich z dowolnego punktu kontaktu, aż do płatności i później. 

Pamiętaj o stosowaniu zasad z lejku sprzedażowego

Uwaga
Przyciągnij uwagę ludzi chwytliwym nagłówkiem lub wciągającym zdaniem otwierającym. Niektórzy uważają, że zadawanie czytelnikom pytania może pomóc zainteresować czytanie.

Zainteresowanie
Teraz, gdy masz uwagę czytelnika, czas znaleźć coś, co wzbudzi ich zainteresowanie. Poinformuj czytelników, w jaki sposób Twój produkt może pomóc w rozwiązaniu najbardziej palących problemów.

Pragnienie
Zaspokój ich pragnienie tego, co sprzedajesz, promując korzyści z Twojego produktu lub usługi.

Działanie
Daj czytelnikom wezwanie do działania, które zmusi ich do zrobienia czegoś, co przynosi korzyści. Mogą pobrać ważne dokumenty sprzedaży, wypełnienie formularzu lub zadzwonienie do przedstawiciela handlowego. 

Pamiętając o tych ważnych kwestiach, możesz pomóc w tworzeniu świetnych treści do kampanii reklamowych, postów społecznościowych i aktualizacji witryn.

Zawsze podkreślaj wartość twojej marki

Zastanów się nad swoją wyjątkową propozycją sprzedaży, która wyróżnia cię na tle konkurencji. Zasadniczo poświęć trochę czasu, aby zadać sobie pytanie, dlaczego ktoś powinien wybrać cię spośród kilkudziesięciu konkurentów.

Czy używasz wysokiej jakości materiałów do wykonania swojego produktu? Twierdzenie to powinno znajdować się w prawie każdej reklamie, artykule na blogu i postu w mediach społecznościowych, które tworzysz. Czy twoje ceny są przystępne? Wspomnij o tym w swojej kopii w wyraźny, jasny i łatwy do zrozumienia sposób.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.