Informacje dla małych i średnich firm, czyli co musisz wiedzieć o MA, gdy prowadzisz działalność?

marketing

Sukces rynkowy przedsiębiorstwa nastawionego na handel w znacznym stopniu uzależniony jest skutecznego marketingu. Czasy, w których klienci skuszeni ilością oferowanego towaru, a nie jego jakością już dawno minęły. Na pierwszy plan wysuwają się indywidualne potrzeby klienta, które bezwzględnie należy znać. Obecnie, aby stawić czoła wolnemu i nasyconemu rynkowi należy skorzystać z nowoczesnych technologii, do których należy Marketing Automation.

Wirtualny pracownik na pełen etat

Nigdy nie jest za późno na to, aby wdrażać innowacyjne systemy informatyczne do działań marketingowych, jednak branża marketingowa cechuje się pewną prawidłowością – im prędzej coś zrobimy tym lepiej. Podobnie jest z automatyzacją marketingu, którą należy rozważyć już we wczesnych etapach prosperowania firmy. Dlaczego? Po pierwsze, narzędzia informatyczne wchodzące w skład Marketing Automation za sprawą rozwoju technologii są dostępne dla każdego przedsiębiorcy. Po drugie, ich koszt nie stanowi znacznego obciążenia dla budżetu firmy jak jeszcze kilka lat temu. Po trzecie, Marketing Automation skutecznie przejmuje lwią część obowiązków spoczywających na barkach ekspertów ds. marketingu. System zlecone mu zadania realizuje 7 dni
w tygodniu, przetwarzając w tym czasie setki cyfrowych informacji. A wszystko to w celu wypromowania produktu/usługi oraz pozyskania nowych klientów. Koszty konserwacji są niewielkie, aby system działał poprawnie potrzebuje jedynie „pokarmu” w postaci danych o klienta.

Jakie zadania zrealizujemy korzystając z Marketing Automation?

Wirtualny pracownik skutecznie przeprowadzi kampanię reklamową w mediach społecznościowych, przygotuje bazę z kontaktami, przeprowadzi akcję mailingową, zachęci klienta to zakupu tzw. Lead Nurting oraz będzie śledził poczynania potencjalnych konsumentów na stronie WWW. Wymienione działania stanowią jedynie ułamek możliwości zautomatyzowanych działań marketingowych. Zakupiony moduł można dostosować zgodnie z indywidualnymi potrzebami przedsiębiorstwa
czy specyfiką produktu/usługi.

Korzyści w liczbach

Zgodnie z danymi publikowanymi przez Nucleus Research Marketing Automation redukuje koszty działań marketingowych o 12,2% oraz podnosi skuteczność sprzedaży o 14,5%. Z kolei 8 na 10 przedsiębiorców zadeklarowało wzrost liczby Lead’ów, a więc prawdziwego „skarbu” dla firm
(na podstawie Venture Beat). Liczba Lead’ów to nie wszystko, liczy się również ich zaangażowanie. Ponad 1/3 specjalistów ds. marketingu zauważyła wzrost zaangażowania potencjalnych klientów, dzięki wdrożeniu automatyzacji marketingu (źródło Ascend2). Wprawiony w ruch system wymaga czasu, by dostrzec pierwsze korzyści. Chcąc jak najszybciej uzyskać pozytywny rezultat należy skorzystać z nowoczesnych rozwiązań jak najczęściej. Powołując się na raport „Marketing Automation Trends” w ciągu najbliższych 3 miesięcy 23% firm odnotowało korzyści płynące z posiadania wirtualnego pracownika. Zwiększoną skuteczność działań 34% przedsiębiorców zauważyło w okresie od 4 do 6 miesięcy. Wniosek z zaprezentowanych danych jest tylko jeden – Marketing Automation to prawdziwy atut w ręku zmyślnego przedsiębiorcy.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.