Wiedza o potędze zapachów jest nam znana właściwie od urodzenia.
Człowiek i jego potrzeby to przestrzeń, którą każdego dnia wypełniamy właściwymi wartościami. To także ciąg skomplikowanych procesów decyzyjnych składających się na realizację naszych konsumpcyjnych potrzeb. Dlatego też z każdej strony docierają do nas przekazy marketingowe.
Jednym ze zmysłów, które najbardziej działa na nasze doznania jest zapach. To właśnie on kreuje atmosferę miejsc, w których przebywamy. Coraz więcej firm decyduje się na skorzystanie z tej formy reklamy, widząc w niej znakomite rezultaty. Perfumy do wnętrz sprawdzają się w tym znakomicie.
Dlaczego jednak to właśnie zapach ma takie znaczenie dla naszej sprzedaży?
Wyobraźmy sobie zakup danego produktu przez telefon. Istotnymi czynnikami, które wpłyną na realizację sprzedaży w ten sposób, będą odpowiedni ton głosu i uprzejmość, czyli wszystko to, co składa się na atmosferę rozmowy. Są to elementy, których nie dostrzeżemy gołym okiem, ale które mają niebagatelny wpływ na naszą decyzję.
Dokonując zakupów w sklepie mamy do dyspozycji więcej zmysłów, dzięki którym odbieramy ofertę. Jednak mimo tej mnogości bodźców, ogromną rolę pomocną w podjęciu decyzji, odgrywają elementy, których nie dostrzegamy.
Zapach tworzy dodatkowy element zaciekawienia, który wyzwala w klientach chęć poznania produktów. Podkreśla wyjątkowość i subtelność oferty oraz wprowadza odpowiedni nastrój, zachęcając do pozostania w sklepie na dłużej. Zwiększa spontaniczność decyzji.
Zapachy a czas spędzany w sklepach
Badania pokazały, iż 15,9% czasu spędzamy więcej w danym sklepie właśnie dzięki zapachom. Zyskujemy wówczas kilka dodatkowych cennych minut, podczas których możemy zapoznać klienta z naszą ofertą. Co jednak najważniejsze u 14,8% klientów zapach zwiększa chęć zakupu produktu, ponieważ aromat przede wszystkim wpływa na procesy decyzyjne, kształtując emocje i przywiązanie do danej marki. Zapach jako jeden z nielicznych narzędzi marketingowych pozwala zwrócić uwagę na ukryty przekaz dotyczący wartości firmy, kreując jej wizerunek.
Aromat nie wpływa tylko na klientów, ale również zwiększa wydajność i koncentrację naszych pracowników, niwelując efekt zmęczenia. Dzięki zastosowaniu perfum do wnętrz personel danego sklepu będzie pracował jeszcze bardziej efektywnie.
Dla zapachu nie ma granic – możemy go powiązać z dowolnym produktem, czy usługą, a jego zastosowanie wypełni przestrzeń nie tylko sklepu handlowego, ale także poczekalni gabinetów, sal konferencyjnych i wielu innych miejsc, gdzie nastrój klienta jest dla nas rzeczą priorytetową.
Zapach wpływa na całokształt, tworząc niepowtarzalny klimat miejsca. Oddziałuje na samopoczucie klientów, wytwarzając wrażenie przejrzystości i czystości przestrzeni usługowej. Ponieważ aromat angażuje nasze emocje, związuje klienta z danym miejscem i sprawia, że chętniej będzie on do niego wracał.
Sprzedaż to nie tylko walka o lojalność i pieniądze klienta. To także walka o jego samopoczucie i wartości. Uwolnienie tych kilku dodatkowych bodźców, może być decydujące w długim procesie sprzedaży.
Zapach tworzy zatem niewidzialną narrację sklepu. To wypełnienie przestrzeni marzeniami i obietnicą ich spełnienia, a także zaproszenie świata odczuwania do królestwa zakupów. Mając w myśli te wszystkie informacje, polecamy poczuć prawdziwy Zapach Sukcesu.
Przykłady zastosowania zapachów:
Zapach Euforii – salony i sklepy, salony kosmetyczne i fryzjerskie, gabinety lekarskie,
Zapach Sukcesu – bardzo elegancki zapach do sklepów, salonów sprzedaży, sklepów z biżuterią,
Antyczna Skóra – idealny dla biznesu, eleganckich sklepów z obuwiem i galanterią skórzaną,
New York – gabinety lekarskie i stomatologiczne, poczekalnie, gabinety i salony kosmetyczne i SPA, sale treningowe,
Cayenne– sklepy z odzieżą dla mężczyzn
Chamois – salony z bielizną, sklepy z artykułami dla dzieci,
D’oro – sklepy z odzieżą i galanterią damską, salony kosmetyczne,
Zachód Słońca – dla biznesu, eleganckich salonów meblowych, galerii,
Bursztynowy – do miejsc, gdzie klientami są mężczyźni,
Landrynkowy – miejsca dla dzieci
Czekoladowy – kawiarnie i miejsca dla dzieci,
Zapach Kawy – kawiarnie i restauracje,
Bagietka – sklepy i stoiska spożywcze,
Ciasto migdałowe – kawiarnie, cukiernie, sklepy spożywcze,
Cynamonowa Radość – okres przedświąteczny
świetny artykuł, w końcu znalazłam informację jakiego zapachu użyć w konkretnym wnętrzu. dzięki
Tak to prawda, zapach ma bardzo duży wpływ na nasze doznania.
Ciekawy artykul 🙂 Prowadze maly sklepik z perumikami zapraszam do wposlpracy 🙂
OJ ZAPACH MA DUŻE ZNACZENIE, WCHODZĄC NAWET DO SKLEPU DŁUŻEJ SIEDZĘ I ROBIĘ ZAKUPY TAM GDZIE PIĘKNIE PACHNIE