Wirtualny asystent – dlaczego warto go zatrudnić?

wirtualny asystent

Działalność konsjerżów w miarę upływu lat rozszerzyła się daleko poza branżę hotelarską. Dziś wirtualni asystenci, zdalni pracownicy i konsjerże dbają o to, by każde z powierzonych im zadań zostało wykonane z najwyższą dbałością o szczegóły. Co więcej, dla firm, które nie posiadają własnego, stałego sekretariatu powstały również wirtualne sekretariaty. Dlaczego tak naprawdę warto zainteresować się zatrudnieniem wirtualnego asystenta?

Zmniejszenie kosztów

Wynajęcie wirtualnego asystenta wiąże się z wieloma korzyściami. Możesz zatrudnić ich na godzinę do określonych zadań biznesowych, zamiast płacić pracownikowi pracującemu w niepełnym lub pełnym wymiarze godzin. Ponadto nie musisz płacić za szkolenie. Zatrudniony wirtualny asystent powinien już mieć większość umiejętności potrzebnych do wykonania pracy. Jeśli zatrudnisz jednego pracownika, może on potrzebować intensywnego szkolenia do wykonania każdego zadania. Zamiast płacić za całe szkolenie, możesz zatrudnić kilku wirtualnych asystentów do realizacji specjalistycznych projektów. W większości przypadków pozwoli to na dłuższą metę zaoszczędzić pieniądze. Wyeliminowanie takich kosztów drastycznie zmniejsza koszty ogólne firmy i może skutkować ogromnym zyskiem.

Oszczędność czasu

Zatrudnienie odpowiedniej osoby do pomocy w twojej firmie wcale nie jest szybkim i łatwym zadaniem. Po pierwsze, musisz wystawić ogłoszenie, poczekać na zgłoszenia aż wreszcie przejrzeć je. Następnie musisz poświęcić czas na przesłuchanie interesujących cię osób. Zawężenie ich do jednego lub dwóch, które zatrudnisz, nie zawsze jest prostą pracą. Jest to jednak część procesu i należy go wykonać, aby osiągnąć cel, jakim jest zatrudnienie dodatkowego personelu. Aby się jednak go osiągnąć, czasami wymaga drugiej rozmowy z jednym lub dwoma kandydatami. Wreszcie po podjęciu decyzji możesz zakończyć proces rekrutacji i rozpocząć szkolenie. Na szczęście możesz pominąć wiele z tego procesu, po prostu zatrudniając wirtualnego asystenta jako alternatywę.

Szeroki zakres umiejętności

Wirtualni asystenci to zazwyczaj ludzie posiadający wiele umiejętności. Oprócz podstawowego wsparcia administracyjnego mają również umiejętności pisania tekstów, oraz wiedzą jak wspierać profile w mediach społecznościowych. Mają też przynajmniej podstawową wiedzę z zakresu marketingu, wiedzą, jak obsługuje WordPress (lub inny CRM), tworzyć projekty graficzne, przygotowywać tłumaczenia. Potrafią zrobić korekty i edytować tekstów, zajmują się wystawianiem faktur, kontaktem z klientami i wiele innych. Dzięki tej wszechstronności zaoszczędzisz też czas i pieniądze na naukę tych rzeczy, które wirtualny asystent już poświęcił, by zdobyć dane umiejętności.

Brak potrzeby biura lub osobnego stanowiska do pracy

Czy dopiero zaczynasz swoją działalność i nie masz jeszcze biura? A może wolisz mieć wybór i pracować z domu lub kawiarni? W tej sytuacji zatrudnienie kogoś stacjonarnego jest po prostu niemożliwe. To jest moment, kiedy wirtualny asystent może okazać się idealnym rozwiązaniem. Jeśli jednak masz swoje biuro, nie musisz szykować osobnego stanowiska do pracy dla wirtualnego asystenta. Odchodzą też dodatkowe koszty związane ze sprzętem, które taki pracownik powinien posiadać.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.