Dlaczego warto patronować artykułom w Sieci?

Sposobów na zwiększenie rozpoznawalności marki, jest bardzo dużo. Nie każdy jednak wie, że mecenat nad artykułami publikowanymi w Sieci, jest na to jednym z najskuteczniejszych sposobów. Dlaczego? Co sprawia, że firmy coraz częściej decydują się na taką formę współpracy? Sprawdźmy!

Przede wszystkim – reklama

Nie od dziś wiadomo, że „reklama jest dźwignią handlu”. Współcześnie osoby, do których chcemy dotrzeć ze swoim produktem , są bardzo świadome. Nie będziemy w stanie ich przekonać do swojego produktu nachalną reklamą. Użytkownicy Sieci, jeśli szukają konkretnego produktu, to nie oczekują, że ktoś ich do niego przekona. Dlatego nachalne i niewyszukane formy reklamy, zwyczajnie nie działają. Objęcie mecenatu nad artykułem to przede wszystkim ciekawa forma reklamy. Patronat taki spełnia jednak jeszcze inne funkcje, które przyniosą korzyści firmie.

Budowanie wizerunku specjalisty

Poza reklamą marki, mecenat nad artykułem jest też formą budowania wizerunku jako specjalisty. Publikowane artykuły, są merytoryczne i chociaż zawierają lokowanie produktu, dostarczają też odbiorcom wiedzy. Kiedy szukamy informacji w Sieci, oczekujemy konkretów. Artykuł, który zostanie objęty mecenatem marki, nie tylko spełni swoją rolę jako reklama, ale też dostarczy wiedzy o produkcie, czy branży, z którą produkt jest powiązany. 

Poprawa wyników wyszukiwania w Google

Jednym z ostatnich czynników, które możemy zawdzięczać mecenatowi nad artykułem, jest poprawa wyników wyszukiwania w Google. Po wpisaniu konkretnych słów, wyszukiwarka pokaże nam konkretny artykuł z informacjami, których szukamy. Jeśli artykuł będzie powiązany z naszą marką, użytkownik wejdzie na jej stronę. To z kolei znacząco poprawi liczbę odsłon strony naszej firmy i przełoży się na lepsze wyniki wyszukiwania.

Jak widać, zalet związanych z patronowaniem artykułom jest bardzo dużo. To nowa i ciekawa forma współpracy, z której coraz więcej firm decyduje się skorzystać. Nie ma w tym nic dziwnego. Taka forma reklamy jest skuteczna, inteligentna i pomaga w zdobyciu nowych, stałych klientów. 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.